DARBA PROCESS: DARBA APGĒRBI UN FORMAS TĒRPI

Mūsu novērojumi rāda, ka uzņēmumi, pieņemot lēmumu par darba apģērba izgatavošanu, parasti jau ir apzinājuši galvenās vajadzības un nojauš, kāds un no cik daļām varētu sastāvēt darba apģērba komplekts. Mūsu uzdevums ir tikai šīs vēlmes un vajadzības savienot ar gaumīgu un funkcionālu apģērba dizainu.

Parasti darba apģērbu un formas tērpu dizaina izstrāde un izgatavošana norit pēc sekojoša plāna:

1. Vienojamies par pirmo tikšanos

Tad, kad uzņēmumā vai iestādē jau ir pieņemts lēmums – mums ir vajadzīgas darba formas, ir zināmas galvenās prasības un ir arī skaidrs pieejamais finansējuma apjoms, ir īstais laiks zvanīt mums un vienoties par tikšanās datumu un laiku.

2. Pirmā tikšanās, darba uzdevuma formulēšana

Sarunas sākumā uzklausīsim, kādas ir jūsu uzņēmuma vajadzības. Proti, vai formas ir nepieciešamas nēsāšanai ikdienā visa gada garumā vai tikai noteiktā sezonā, vai ir vajadzīgi tikai atsevišķi apģērba gabali vai veselas apģērba kārtas un specifiskas komplektācijas, vai ir vajadzīgs šūt atsevišķu korporatīvo apģērbu uzņēmuma vadībai un šaurākam darbinieku lokam dalībai izstādēs vai citos reprezentācijas pasākumos. Varbūt vajadzīga ir tikai uzņēmuma vizuālajai identitātei atbilstošu aksesuāru izstrāde – šaļļu, priekšautu, cepuru, lakatiņu vai kaklasaišu šūšana.

No savas puses sniegsim konsultāciju par dažādajām darba apģērba komplektācijām. Ja vien būs iespējams, mēs labprāt iepazīsimies un novērtēsim apstākļus un vidi, kādos cilvēki, kam tiks darināts apģērbs, strādā.

Rezultātā, samērojot izvirzītās prasības ar uzņēmuma finansiālajām iespējām, vienosimies par atbilstošāko darba apģērba izgatavošanas ceļu:

  1. izstrādāsim darba apģērba komplektu ar oriģinālu dizainu, piemeklējot atbilstošākos audumus un krāsas, un apģērbu šūsim pēc katra darbinieka individuālajiem mēriem;
  2. izmantosim jūsu piemeklētus standartapģērbus, kam tikai vajadzēs izšūt uzņēmuma logo;
  3. iesim vidusceļu – iegādāsieties jūsu pašu piemeklētus standartapģērbus un darbiniekiem, kuriem nepieciešams, veiksim apģērba korekciju vai vajadzības gadījumā pēc parauga šūsim identisku apģērbu.

Mēs zinām, ka situācijas, vajadzības un prasības atšķiras no uzņēmuma uz uzņēmumu, tāpēc neuzstājam uz kādu konkrētu darba apģērbu izstrādes modeli. Taču, protams, ir jārēķinās, ka standartapģērba iegāde būs lētāks risinājums, bet nedos garantiju, ka tas perfekti derēs jūsu darbiniekiem, jo ne katra cilvēka miesas uzbūve atbilst klasiskajiem standartizmēriem. Tāpat šādos gadījumos lielākoties nākas samierināties ar bezpersonisku attieksmi un izvēlēties no tā, kas tiek piedāvāts, pat ja tas pilnībā neapmierina visas prasības. Tikmēr gadījumos, kad darba apģērba dizaina izstrāde un izgatavošana tiek uzticēta mums, varat rēķināties ar individuālu pieeju, pacietību labākā risinājuma meklējumos, individuālu un ar korporatīvo identitāti saskaņotu apģērba dizainu, palīdzību audumu izvēlē un elastību darbu izpildē.

3. Auduma piemeklēšana, skiču veidošana un saskaņošana

Ja izvēlēsieties variantu, kas paredz izstrādāt darba apģērba komplektu ar oriģinālu dizainu, tad šajā stadijā dizainere piemeklēs atbilstošākos audumus. Piemēram, ēdināšanas iestāžu darbiniekiem meklēsim audumus, kas nelaiž cauri mitrumu un atgrūž eļļas. Teju visiem svarīgs nosacījums ir tas, lai apģērbs nesvīst, taču mēs zinām, ka formām 100% dabīgus materiālus nevar izmantot, jo tie savukārt ārkārtīgi burzās. Tādos gadījumos palīdzam piemeklēt audumus ar atbilstošāko dabisko un sintētisko šķiedru sastāvu. Ir arī sfēras, kur tieši ir vajadzīgi dabīgo materiālu apģērbi, taču arī tad piemeklējam tādus audumus, kas nav tik sarežģīti ikdienas lietošanā un uzturēšanā.

Kad esam atraduši vienu vai pāris audumus un krāsu variantus, sākam darbu pie apģērba komplekta skiču veidošanas. Pabeidzot darbu pie skicēm, tās nodosim jums izvērtēšanai. Kad tās būs apstiprinātas un vēlamais auduma variants izvēlēts, sāksim apģērba parauga izstrādi. Par to lūgsim veikt priekšapmaksu.

4. Apģērba parauga izstrāde

Kad priekšapmaksa par apģērba parauga izstrādi būs saņemta, sāksim darbu pie tā izgatavošanas. Ar gatavo apģērba paraugu dosimies pie jums un to prezentēsim, izstāstot vēlreiz par visām apģērba īpašībām, funkcionalitāti utt. Uzklausīsim jūsu vērtējumu un ieteikumus vēlamajām izmaiņām vai papildinājumiem.

5. Apģērba parauga korekcija un apstiprināšana

Pēc tikšanās dosimies atpakaļ uz mūsu darbnīcu un, ja nepieciešams, koriģēsim apģērba paraugu saskaņā ar tikšanās laikā izskanējušajiem ierosinājumiem. Kad tas būs izdarīts, atkārtoti nodosim paraugu vērtēšanai. Lielākoties šajā posmā uzņēmums dod galējo apstiprinājumu apģērba dizainam.

Šis ir arī posms, kurā jau ļoti precīzi ir iespējams pateikt, kādas būs darba apģērbu izstrādes un izgatavošanas izmaksas. Cenu nosaka dizaina izstrāde, auduma izmaksas, darba jeb šūšanas izmaksas un apjoms jeb nepieciešamais darba apģērbu komplektu skaits.

6. Mēru noņemšana un šūšanas sākšana

Šajā posmā būtiskākā ir darbinieku individuālo mēru noņemšana. To varam darīt pie mums salonā, taču varam būt arī elastīgi un kopā ar dizaineri doties pie jums uz uzņēmumu. Tas visbiežāk ir nepieciešams, ja kolektīvs ir liels vai arī uzņēmums atrodas ārpus Rīgas. Kad mēri ir noņemti, audumi piegādāti, sākas apģērbu piegriešana un šūšana.

7. Laikošana

Kad apģērbs ir sašūts, notiek tā laikošana, kuras laikā dizainere novērtē un saskaņo ar darbinieku vēl nepieciešamās korekcijas.

8. Pasūtījuma pilnīga izpilde

Kad pēdējās korekcijas ir veiktas, apģērbu nododam uzņēmumam un tas ir gatavs valkāšanai.

Apzināmies, ka apģērbam, ja tas tiek regulāri lietots, laiku pa laikam var rasties nepieciešamība veikt kādus labošanas darbus – notrūkst poga, saplīst pogcaurums vai rāvējslēdzējs, atirst vīle. Tāpēc, lai nodrošinātu klientiem pilnu servisu, veicam arī apģērbu labošanas darbus.